Poate esti nou in domeniu. Poate ai deja experienta. Cert e ca in goana de a oferi continut calitativ si de a monetiza blogul, exista o multime de cazuri in care bloggerii fac greseli privitoare la articolele publicate, optimizare, timpul investit, motivatii si multe, multe altele.

Toti ne dorim cat mai mult trafic, comentarii, like-uri, share-uri, bani. Insa fara pasiune pentru scris si putina atentie la comportamentul de consum al oamenilor, facem greseli si, in loc sa atragem cititorii in blog, ii indepartam.

In articolul de astazi, dedicat bloggerilor, voi discuta tocmai despre principalele 7 greseli pe care bloggerii trebuie sa le evite, pentru a-si atinge obiectivele. Stiu ca fiecare blog si fiecare blogger este diferit iar strategiile de atragere si mentinere a interesului utilizatorilor sunt variate in functie de nisa si tiparul audientei, insa greselile despre care vom discuta astazi sunt elementare si aplicabile in cazul oricui.  

Pe langa greseli, vei descoperi si sfaturi concrete care te vor invata cum sa iti planifici munca, sa iti optimizezi blogul, sa il promovezi si sa castigi bani cu ajutorul lui.

1. Publici in fiecare zi

Cei mai multi bloggeri au si un loc de munca, pe langa blog. Si e foarte probabil ca te regasesti si tu in aceasta categorie. Daca iti propui sa scrii in fiecare zi, un articol sau mai multe, te asigur ca procesul de creatie, documentare, corectare, publicare, dureaza. In aceasta situatie, oricat de mult ti-ai dori, nu ai suficienta energie si timp pentru a te ocupa de tot, fara sa te consumi.

Si daca, totusi, publici de mai multe ori pe zi fara a respecta toate etapele procesului, vei ajunge sa faci rabat la calitate, sa scrii rapid si cu greseli (pe care nu le mai corectezi) sau sa nu te documentezi si sa publici informatii neverificate. Problema e ca orice greseala pe care o faci, va fi criticata aspru de catre cititori si e foarte posibil sa ii pierzi.

Daca ai un job si un blog, fa-ti un plan care te va ajuta sa postezi regulat, fara consecinte asupra vietii tale personale sau profesionale:

  • Creeaza un document unde sa treci idei de articole si sa le programezi din timp
  • Posteaza de cel putin 2-3 ori pe saptamana, pentru a pastra interesul cititorilor
  • Fa-ti timp pentru documentarea, scrierea, editarea si publicarea articolelor, astfel incat sa fie calitative
  • Tine minte ca un articol de calitate, bine scris si documentat iti poate lua si mai mult de 7 ore

2. Daca publici, sigur vor veni

Nu poti sa incepi un blog sau sa publici articole si sa te astepti sa obtii miliarde de cititori. Poate chiar ai cel mai bun continut de pe net dar, daca singurii tai cititori sunt prietenii si familia, nu te poti numi chiar “blogger”.

Sfatul meu este sa te orientezi spre Social Media. Creeaza o pagina de Facebook pentru blogul tau, creeaza un cont de Twitter, LinkedIn, Google+, Instagram sau fa-ti o pagina pe Tumblr (folositoare mai ales daca te adresezi unui public tanar din punct de vedere demografic).

Si ai grija sa fii activ pe canalele de social alese. Distribuie ultimele articole, pune accent pe vizual si intretine interesul fanilor in fiecare zi, chiar daca nu postezi cate un articol in fiecare zi.

In loc de articole creeaza sau distribuie anecdote, imagini amuzante, meme-uri, povesti comice sau serioase. Important este sa mentii atentia si interesul fanilor, pentru ca, te asigur, acestea sunt foarte usor de pierdut.

3. Blogging-ul este o cale usoara de a face bani

Stii deja ca banii nu cresc in copaci insa trebuie sa stii ca nici pe internet nu vin prin magie. Daca vrei sa faci bani cu ajutorul blogului tau, exista mai multe modalitati, insa fiecare presupune munca, mai multa sau mai putina.

In primul rand, poti sa iti vinzi propriile produse (virtuale sau fizice) sau servicii. De exemplu, poti sa creezi continut premium cum ar fi ghiduri, eBook-uri, tutoriale video, audiobook-uri, aplicatii, webinarii, raporte sau studii de caz etc. Ori sa oferi consultanta, sa faci training-uri, sa vorbesti la evenimente relevante pentru nisa ta, sa faci freelancing (copywriting, content marketing sau alte servicii pe care esti expert) etc.

In al doilea rand, poti face advertising. Fie iei legatura cu agentii sau companii pe care doresti sa le promovezi (atentie, ideal ar fi ca produsele/serviciile promovate sa fie relevante pentru nisa blogului tau si pentru cititori), fie afisezi reclame prin Google AdSense.

O alta metoda de a-ti monetiza blogul este afilierea. In Romania, cele mai cunoscute retele de marketing afiliat sunt 2Parale si ProfitShare. Inscrie-te (e gratuit), cauta advertiseri pe nisa ta si incepe sa ii promovezi. La fiecare client care acceseaza site-ul prin intermediul link-ului tau si cumpara (sau cere oferta, se aboneaza ori alt obiectiv stabilit de advertiser), primesti un comision.

De asemenea, ai posibilitatea de a te inscrie in diferite campanii pentru bloggeri, unde trebuie doar sa respecti anumite reguli si sa fii creativ. Doua dintre cele mai cunoscute astfel de platforme de concursuri pentru bloggeri sunt Blogal Initiative si BlogAwards.

Foarte important!

Indiferent de ce metoda de monetizare alegi, trebuie sa fii constient ca rezultatele nu apar cat ai zice peste. Este nevoie sa te implici, sa publici activ materiale relevante pentru cititorii tai. Daca singurul tau scop este sa castigi bani si, in rest, nu iti pasa de cititori, e foarte probabil ca ii vei pierde si, odata cu ei, vei pierde si sansele de a obtine un venit din munca ta de blogger.

Citeste si: 5 Plugin-uri de Securitate Pentru un Blog de Succes

4. Iti supra-optimizezi blogul (SEO)

SEO (Search Engine Optimization) se schimba mereu. Nu trebuie sa faci cursuri sau sa angajezi un expert SEO pentru a-ti optimiza blogul insa iti recomand sa investesti putin timp in invatarea bunelor practici SEO. Exista o multime de resurse de unde poti invata despre optimizare: MOZ, Yoast, Search Engine Land, SEMrush si chiar blogul SilkWeb.

Multi bloggeri cred (gresit) ca daca isi imbuiba articolele cu o gramada de cuvinte cheie fara relevanta, vor ajunge pe prima pozitie in Google la anumite cautari. Daca te numeri si tu printre acestia, imi pare rau, dar aceasta tactica nu iti va face niciun bine, dimpotriva.

Recomandarea mea este sa creezi continut interesant pentru cititorii tai. Daca nu stiai pana acum, Google nu vrea sa iti optimizezi blogul pentru spiderii sai ci, mai degraba, pentru oamenii care ajung pe site-ul tau si iti citesc articolele. Nu folosi cuvinte cheie acolo unde nu se potrivesc in context; scriitura trebuie sa fie naturala, chiar conversationala.

De asemenea, foloseste imagini si optimizeaza-le (ai grija sa aiba dimensiuni potrivite pentru a nu mari timpul de incarcare a paginii si completeaza alt-text-ul), foloseste o structura de articol de tip jurnalistic (cu titluri si subtitluri, spatii albe intre paragrafe) si ofera informatii relevante si utile, pentru a te pozitiona ca un expert pe nisa ta.

#1Pont! Foloseste plugin-ul SEO Yoast pentru WordPress, care iti va semnala de fiecare data daca folosesti de doua ori acelasi cuvant cheie, cat de lung sau scurt este titlul, daca meta descrierea contine cuvantul cheie stabilit etc.

#2Pont! Afiseaza butoane de social share pe blogul tau si la fiecare articol, pentru ca cititorilor tai sa le fie mai usor sa iti distribuie continutul. De asemena, include metadatele Open Graph – Facebook si Knowledge Graph – Google, pentru ca articolele tale sa fie afisate corect atunci cand sunt distribuite pe Social Media.

5. Scrii doar articole lungi – sau doar articole scurte

Aici avem o sabie cu doua taisuri: pe o parte, poti crede ca oamenii sunt extrem de ocupati si nu au chef/rabdare sa citeasca articolele lungi iar, pe de alta parte, crezi ca oamenii vor mai mult, mai multa informatie, cat mai complexa si completa, asa ca se asteapta sa gaseasca tot intr-un articol.

Nu exista, insa, o reteta universala care sa ne spuna ca un articol lung sau unul scurt este cel mai bun. Cheia sta in varietate.

Ce ai de facut?

  • Scrie articole scurte dar scrie si articole lungi
  • Foloseste pop-up-uri si surveys pentru a-i intreba direct pe cititori ce prefera (aici poti sa folosesti chestionare si in email)
  • Daca scrii un articol lung, ai grija sa fie mai usor de consumat lasand spatii albe intre paragrafe, inserand fotografii sau video-uri, folosind bulleted lists etc.
  • Variaza lungimea paragrafelor si ingroasa titlurile si subtitlurile, pentru ca articolul sa fie mai usor de scanat.

6. Nu iti faci o lista de abonati

Da, stiu, toata lumea spune ca email-ul a murit/este pe moarte. Cifrele insa ne arata o rata de conversie surprinzatoare si un ROI mai mult decat pozitiv. Spre deosebire de Social Media, care iti permite sa comunici cu un grup mai mare de cititori deodata sau sa ajungi la oamenii ce nu au auzit inca de blogul tau, email-ul te ajuta sa comunici mult mai personal si sa iti fidelizezi cititorii.

Uite, ca sa intelegi mai usor comparatia, Social Media este ca si cum ti-ai striga punctul de vedere intr-o camera plina ochi de oameni in speranta ca te va baga in seama cineva, in timp ce email-ul este o camera de oameni implicati si interesati, care iti sorb cu atentie fiecare cuvant.

Pentru a convinge oamenii sa se aboneze la blog, foloseste pop-uri sau ofera ceva de valoare (un ghid, un eBook, o invitatie gratuita la un eveniment etc.). Este necesar ca oamenii sa iti ofere adresa de buna voie, altfel mail-urile tale vor ajunge in spam.

Pentru strategia de abonare, creeaza un buton de call-to-action puternic si, daca descarca ceva din site, de exemplu, nu uita sa trimiti cititorii pe o pagina de multumire – aceasta le va spori increderea in tine.

7. Cuvintele sunt singurele care conteaza intr-un blog

Poate ai impresia ca utilizatorii tai sunt doar cititori si sunt interesati doar de cuvinte, nu si de alte tipuri de continut, cum ar fi imagini, video-uri sau podcasturi. Ei bine, te inseli. Imaginile sunt instrumente care reprezinta vizual conceptul de baza al fiecarui articol al tau.

Astfel, imaginile frumoase, de calitate, relevante pentru subiectul ales vor atrage intotdeauna privirea cititorului si il vor motiva sa citeasca intregul articol.

Un aspect la care sa fii atent aici este dreptul de folosire a imaginilor respective. Chiar daca in Romania nu prea se tine cont de respectarea legilor de copyright, ai grija la imaginile alese pentru ca s-ar putea sa te trezesti mai tarziu ca trebuie sa iti ceri scuze sau mai rau.

Creeaza imagini originale sau foloseste-te de bazele cu imagini de pe internet, gratuite sau cu plata. De exemplu, pentru imagini cu Creative Commons Zero (gratuite si fara atribuire) aiUnsplash, Pixabay, Pexels, Gratisography etc. sau Shutterstock (premium).

Pe langa imagini, de cate ori este posibil, adauga video-uri (realizate de catre tine, YouTube etc.) sau prezentari de pe SlideShare. Acestea duc la o rata de engagement mai mare a cititorilor si imbunatatesc calitatea articolelor.

Citeste si: Cum Faci SEO Pentru Imagini: Magazin Online si Blog

In articolul de astazi ai descoperit 7 greseli pe care bloggeri trebuie sa le evite pentru a obtine trafic, comentarii, like-uri, share-uri si profit. Desi munca de blogger nu este in niciun caz usoara, satisfactia e deplina cand vezi ca, dupa ce ai depus atata munca, ai reusit sa castigi ceva cu blogul tau.

Ca sa nu iti pui singur bete in roate, considera articolul de astazi un asistent dedicat, care sa iti aminteasca mereu ce NU trebuie sa faci. Salveaza-l ca marcaj in browser si consulta-l de cate ori simti nevoia.

De asemenea, te invit sa devii blogger partener SilkWeb. Acceseaza link-ul si vezi care sunt beneficiile pe care ti le oferim.

Ce parere ai despre articolul de astazi? Te invit sa ne raspunzi in comentarii, sa ne dai un share si sa te abonezi (pentru ca vom realiza articole dedicate bloggerilor in fiecare luna).

Sursa SilkWeb